Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
Vliv prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod
Franc, Šimon ; Frič, Jindřich (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod. V úvodní části je vymezen pojem aktivní bezpečnost a rozčleněn do čtyř kategorií. V následujících čtyřech kapitolách jsou jednotlivé kategorie aktivní bezpečnosti blíže popsány a vybrané prvky jsou rozebrány podrobně. V kapitole sedm je vyhodnocen dotazník, který zjišťoval názor lidí na některé prvky aktivní bezpečnosti. V rámci této práce byly dále provedeny praktické jízdní zkoušky, jejichž popis a vyhodnocení je v posledních kapitolách.
Vehicle speed estimation
Roštek, Martin ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Vehicle speed is one of the crucial variables needed to be known in real-time and with high accuracy, to serve as input into vehicle dynamic control systems. Its direct measurement in the vehicle is however cost ineffective. The idea is to use the measurements from generally available on-board sensors and to consequently compute the vehicle speed. Nevertheless, the measurements are highly influenced by process noises due to complexity of motion of the vehicle. Therefore, an estimation algorithm with ability to deal with this negative influence has to be developed. The estimation algorithm presented in this thesis estimates longitudinal vehicle speed using measurements of four rotational wheel speeds, longitudinal acceleration, motor torques, yaw rate and steering wheel angle. It was tested against the numerous situations considered critical according to vehicle speed estimation, such as rapid acceleration on road with low friction coefficient, emergency braking with activation of ABS, or driving in the slope with wheels slipping, providing satisfactory results.
Možnosti zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Bilík, Martin ; Vémola, Aleš (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla. V úvodní části je proveden teoretický rozbor jízdní dynamiky vozidel. Dále je proveden popis některých stabilizačních systémů a situací a způsobu jejich řešení pomocí těchto systémů. V kapitole 6.2.1 je popsána metodika praktického experimentu, kterým je možné vliv stabilizačního systému podvozku vozidla na jeho jízdní dynamiku zjistit. V následující kapitole je popsán provedený experiment a jsou interpretovány naměřené hodnoty. V předposlední kapitole je provedena simulace tohoto experimentu pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení provedeného experimentu a srovnání výsledků s výsledky pomocí simulačních programů při stejných vstupních podmínkách. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce.
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Vehicle speed estimation
Roštek, Martin ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Vehicle speed is one of the crucial variables needed to be known in real-time and with high accuracy, to serve as input into vehicle dynamic control systems. Its direct measurement in the vehicle is however cost ineffective. The idea is to use the measurements from generally available on-board sensors and to consequently compute the vehicle speed. Nevertheless, the measurements are highly influenced by process noises due to complexity of motion of the vehicle. Therefore, an estimation algorithm with ability to deal with this negative influence has to be developed. The estimation algorithm presented in this thesis estimates longitudinal vehicle speed using measurements of four rotational wheel speeds, longitudinal acceleration, motor torques, yaw rate and steering wheel angle. It was tested against the numerous situations considered critical according to vehicle speed estimation, such as rapid acceleration on road with low friction coefficient, emergency braking with activation of ABS, or driving in the slope with wheels slipping, providing satisfactory results.
Vliv prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod
Franc, Šimon ; Frič, Jindřich (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod. V úvodní části je vymezen pojem aktivní bezpečnost a rozčleněn do čtyř kategorií. V následujících čtyřech kapitolách jsou jednotlivé kategorie aktivní bezpečnosti blíže popsány a vybrané prvky jsou rozebrány podrobně. V kapitole sedm je vyhodnocen dotazník, který zjišťoval názor lidí na některé prvky aktivní bezpečnosti. V rámci této práce byly dále provedeny praktické jízdní zkoušky, jejichž popis a vyhodnocení je v posledních kapitolách.
Možnosti zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Bilík, Martin ; Vémola, Aleš (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla. V úvodní části je proveden teoretický rozbor jízdní dynamiky vozidel. Dále je proveden popis některých stabilizačních systémů a situací a způsobu jejich řešení pomocí těchto systémů. V kapitole 6.2.1 je popsána metodika praktického experimentu, kterým je možné vliv stabilizačního systému podvozku vozidla na jeho jízdní dynamiku zjistit. V následující kapitole je popsán provedený experiment a jsou interpretovány naměřené hodnoty. V předposlední kapitole je provedena simulace tohoto experimentu pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení provedeného experimentu a srovnání výsledků s výsledky pomocí simulačních programů při stejných vstupních podmínkách. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce.
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.